Jak zamknąć konto w banku?

Jak zamknąć konto w banku?

 

Zamknięcie konta w banku nie jest zbyt skomplikowaną procedurą. Możemy zrobić to osobiście, w dowolnie wybranej placówce banku, gdzie działa nasze konto, lub telefonicznie, choć nie wszystkie banki praktykują taką metodę. Dlaczego ludzie zamykają konta w bankach? Składa się na to wiele czynników. Można do nich zaliczyć między innymi konkurencyjność kosztów prowadzenia konta. W niektórych bankach można zapłacić często o połowę mniej za prowadzenie konta, co ma ogromne znaczenie w sytuacjach, gdy oszczędzamy. Jeśli chcemy zamknąć konto bankowe, na którym są pieniądze, powinniśmy wypłacić wszystko co do grosza w formie gotówki lub podać konsultantowi bankowemu numer nowego konta, na które mają zostać przelane pieniądze. Zamknięcie konta w banku przebiega bardzo szybko, jest to czynność dość mechaniczna, ponieważ pracownik banku usuwa z systemu wszystkie nasze dane osobowe oraz całą historię prowadzenia konta. W banku nie będzie ona widoczna, ale Biuro Informacji Kredytowej może mieć do niej dostęp.

Jak zamknąć konto w bankuZamknięcie konta w banku – osobiście czy telefonicznie?

Jeśli interesuje nas jak najszybsze zamknięcie konta w banku, powinniśmy do placówki udać się osobiście. Rozmowa zajmie kilka minut i nawet nie musimy uzasadniać naszej decyzji. W każdym razie nie jest to naszym obowiązkiem. Czy po zamknięciu konta jest możliwość ponownego jego przywrócenia? Konto bankowe to niestety nie to samo, co konto na portalu społecznościowym. Tutaj nie ma takiej możliwości, by zamknięte wcześniej konto zostało na nowo otwarte. Jeśli zmienimy decyzję już po zamknięciu konta, nie pozostaje nam nic innego jak założenie i otwarcie nowego. Zabieg ten też nie trwa zbyt długo. Mniej więcej po pół godzinie można się cieszyć nowym kontem i przelewać na nie pieniądze, operować bez żadnych ograniczeń. Wiele banków chroni się w tej chwili przed zbyt częstym zamykaniem kont przez swoich klientów. Oczywiście, chodzi o to, by zyski nie ulegały osłabieniu. Umowy prowadzenia konta skonstruowane są więc coraz częściej na zasadzie lojalnościowej. Po prostu klient banku przez dany okres nie może zamknąć konta w banku, nawet, jeśli rzadko je używa.

Zamknięcie konta w banku – komu najbardziej zależy?

Banki konkurują między sobą. Jeśli klient zamknie konto w jednym banku, a potem niemal natychmiastowo otworzy w drugim, gdzie ma mniejsze opłaty za prowadzenie lub w ogóle nie płaci, jest to na rękę danej placówce, czującej przewagę nad konkurencją. Zamykając konto w banku, musimy jeszcze wypełnić specjalny dokument. Nie zawiera on zbyt wielu stron do podpisania. Najczęściej ma postać zwykłego oświadczenia, drukowanego na miejscu, w banku, które my musimy tylko podpisać. Zamknięcie konta w banku nie zawsze wiąże się z uleganiem oferty konkurencji. Wiedzą o tym dobrze pary pragnące prowadzić swoje wspólne konta. Można zamknąć swoje konto osobiste, a otworzyć wspólne, na którym gromadzić będziemy ważne dla nas fundusze, np. na wyjazd lub wspólne mieszkanie. Konta dla par pod względem kosztów często są mniej płatne, niż konta osobiste dla singli.