Włamanie na konto bankowe – co robić w takiej sytuacji?

Włamanie na konto bankowe – co robić w takiej sytuacji?

 

Zjawisko włamania na konto bankowe, dopóki nie padniemy jego ofiarą, wydaje się nam wydarzeniem mało prawdopodobnym, częściej zdarzającym się w filmach, niż w codziennym życiu. W pierwszej chwili pojawia się zdziwienie, potem niedowierzanie, a na końcu wściekłość. Zostać okradzionym nigdy nie jest przyjemnie, bez względu na to, czy chodzi o pieniądze, czy o rzeczy materialne. Pierwszym sygnałem, że zostaliśmy okradzeni może być treść wiadomości przesyłanych do nas esemesami przez telefon. Najczęściej znajdują się tam komunikaty dotyczące transakcji i przepływu pieniędzy. Jeśli otrzymacie takie esemesy wiedząc, że nie przeprowadzaliście w najbliższym czasie żadnych czynności na swoim koncie – możecie być pewni, że zaczynają się kłopoty. Niezależnie od rodzaju oszustwa internetowego trzeba zacząć działać w miarę szybko. Im szybciej otrząśniemy się z traumatycznego doświadczenia, tym szybciej uda się namierzyć sprawców kradzieży, odzyskać pieniądze i spokój.

Włamanie na konto bankoweWłamanie na konto – ratunek krok po kroku

Po zauważeniu, że ktoś przeprowadził perfidne włamanie na nasze konto bankowe powinniśmy w pierwszej kolejności zadzwonić do banku i zablokować konto, by nikt nie mógł z niego wypłacać żadnych dodatkowych pieniędzy, o ile takie na koncie jeszcze pozostaną. W wielu przypadkach bank może anulować wcześniej przeprowadzane transakcje, co łączy się też z szybszym odzyskiwaniem pieniędzy. W drugiej kolejności trzeba zawiadomić Policję. Stopień wykrywalności tego typu przestępstw przez organy ścigania na szczęście w ostatnich latach zwiększył się, poza tym współpraca z Policją może się przyczynić także do szybszego rozpatrzenia aktu reklamacyjnego przez placówkę bankową. Najtrudniejsze mogą być rozmowy reklamacyjne z bankiem, ale trzeba przez nie przejść, by odzyskać pieniądze. Najważniejsze jest, by udowodnić, że pieniądze nie zostały utracone z naszej winy. Analizowane będą wszelkie nasze działania w zakresie płatności internetowych, na tej podstawie możliwe będzie dotarcie do złodziei przechwytujących nasze dane systemowe, które pomogły dokonać przestępstwa.

Włamanie na konto – czy długo wyjaśnia się takie sprawy?

Jeśli zgłosimy w banku, że na nasze konto ktoś się włamał i wybrał nasze oszczędności, placówka ma obowiązek nas wysłuchać i rozwiązać problem w ciągu 30 dni, w niektórych wypadkach terminy nieco się przesuwają i mogą sięgać także 60 dni. Im szybciej takie sprawy zostają rozwiązane, tym bardziej świadczy to o renomie i klasie banku profesjonalnie podchodzącego do swoich klientów. Jeśli zdarzy się, że bank zdecydował się odrzucić naszą skargę, nie możemy się poddawać. Zwłaszcza w sytuacji, gdy straciliśmy naprawdę dużo pieniędzy. Swoich praw możemy domagać się na drodze sądowej. Jeśli strata finansowa z konta sięgała do 8 tysięcy złotych – pomóc nam może arbiter sądowy. Jeśli ukradziono nam więcej – tutaj nie ma już innego rozwiązania, niż bezpośrednie skierowanie sprawy do sądu. Na szczęście, w obecnych czasach wzrasta wykrywalność tego typu przestępstw. Można też mówić o wyższym wymiarze kar za tego rodzaju oszustwa.